суббота, 8 февраля 2014 г.

МАТЕРІАЛИ ВІД КОЛЕГ

ТЕСТ ДЛЯ БАТЬКІВ 
«Чи достатньо  уваги Ви приділяєте розвитку мовлення дитини?»




Пропонуємо відповісти на питання тесту, виберіть відповіді та підрахуйте їх кількість.
1. Чи маєте Ви достатньо вільного часу для розмови з дитиною?
                                варіанти відповіді:     так, не завжди, ні
2. Чи втручаєтесь у дитячі розповіді, щоб виправити мовну помилку?
                                                                  так, не завжди, ні
3. Чи обговорюєте з дитиною  почуте, побачене (казки, мультфільми, телепередачі, ігри)                                  так, не завжди, ні
4. Чи слідкуєте за  правильністю власного мовленням?
                                                                   так, не завжди, ні
5. Чи використовуєте мовні ігри, завдання, вправи?
                                                                    так, не завжди, ні
6. Чи вживаєте прислів'я, приказки,загадки, забавлянки, пісні і т. п.?
                                                                     так, не завжди, ні
7. Чи завжди даєте відповіді на запитання дитини?
                                                                     так, не завжди, ні
8. Чи завжди пояснюєте дитині незрозумілі слова?
                                                                     так, не завжди, ні
9. Чи часто влаштовуєте прогулянки, подорожі для спілкування з дитиною?
                                                                      так, не завжди, ні
10. Чи слідкуєте за дитячими виданнями? купуєте книги?
                                                                      так, не завжди, ні

так оцінка – 2 бали, не завжди – 1 бал, ні – 0,5 бала
15 – 20 балів –ви приділяєте достатньо часу мовному розвитку дитини
8 – 14 – ви розумієте,що розвиток мовлення важливий аспект розвитку, але за браком часу приділяєте недостатньо уваги спілкуванню з дитиною
1 – 7 – потурбуйтеся про час для спілкування з дитиною.



 ПАМ'ЯТКА
 «СЕКРЕТИ УСПІШНОЇ РОБОТИ З БАТЬКАМИ»:




  • ПАМ'ЯТАЙТЕ: БАТЬКИ ПОТРЕБУЮТЬ ПІДТРИМКИ, ДОПОМОГИ, ДОБРОЇ ПОРАДИ;
  •  НЕ ПРОВОДИТИ БЕСІДУ ПОСПІХОМ, ЯКЩО СЬОГОДНІ БРАКУЄ ЧАСУ, ВАРТО ДОМОВИТИСЬ ПРО ЗУСТРІЧ ІНШИМ РАЗОМ;
  • НЕ НАМАГЙТЕСЯ ПОВЧАТИ, РОЗМОВЛЯЙТЕ СПОКІЙНИМ ТОНОМ;
  • ПОТРІНО ВМІТИ ВИСЛУХАТИ, ДАТИ ЗМОГУ БАТЬКАМ ВИСЛОВИТИСЬ;
  •  ЗАЛУЧАЙТЕ БАТЬКІВ ДО СПІВПРАЦІ;
  •  КЕРУЙТЕСЬ ПРИНЦИПОМ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ПІДХОДУ ДО ПРОБЛЕМ  СІМЕЙНОГО ВИХОВАННЯ.

*КОЖНА ЗУСТРІЧ З БАТЬКАМИ ПОВИННА ЗАКІНЧУВАТИСЬ КОНСТРУКТИВНИМИ РЕКОМЕНДАЦІЯМИ.


ТРЕНІНГ ДЛЯ БАТЬКІВ 
«Мовні ігри вдома»



Мета: Розкрити роль гри в житті дитини. Допомогти батькам виробити оцінку різних способів впливу гри на мовлення дошкільників, розкрити більш оптимальні форми взаємодії у спілкуванні з дитиною.
План проведення
І. Повідомлення теми зустрічі.
ІІ. Вправа «Мої очікування»
ІІІ. Вітання:
-         вітаю всіх Вас, а ще окремо прошу:
-         підведіться ті, у кого є донька, син;
-         підведіться ті, хто виховує двох дітей;
-         встаньте ті, в кого гарна посмішка;
-         підведіться ті, хто прийшов з гарним настроєм і бажає отримати цікаву інформацію.
ІУ. Теоретична частина. «Роль гри у мовленнєвому розвитку дитини»
У. Практична частина
1. Гра мого дитинства. Ігри моєї родини.
2. Асоціації: намалювати предмет який асоціюється із грою
3. Домашні ігри «на кухні» (колір, форма, матеріал, лічба)
4. Ігровий тренінг: мовна гра «Їду додому» гра з м'ячем «М'ч передай слово називай», фанти, «Перстень», народні ігри – забави. мирилки . лічилки.
5. Розминка «Мій добрий друг» передати іграшку по колу назвати ласкавим ім'ям. Ігри з іграшками  вдома. Сучасні ігри та іграшки.
6. Такі забуті ігри в лото ( картинки,мозаїка,  доміно,конструктор)
УІ. Рефлексія: чи справдились ваші очікування? Які ще питання Вас цікавлять?


Завдання: тести про мовний розвиток.

Запропонувала матеріал: вчитель-логопед Поліщук Ірина Володимирівна. 

Матеріал для автоматизації звука [C], [C'].


ПОМИЛЯЛКИ
(Потрібно знайти логічну невідповідність. Де помилка?)
  • Кусається оса, гусак, такса, ковбаса, собака.
  • Катя носить костюм, сіно, сітку, сусіда, хустку.
  • Колеса є в автобуса, тролейбуса, самовара, світлофора, самоскида.
  • На маскараді розсміялися таксист, баскетболіст, каскадер, басейн.
  • У гастрономі розсердилися ресторан, розбійник, санітар, масажист.
  • Сметана густа, висока, смачна, весела, кисла, солодка.
  • Гусак сміливий, страшний, сірий, старанний, спільний, сипкий.
  • Небо світле, сіре, солом'яне, казкове, смішне, столичне, східне.
  • Лисиця писала, спотикалася, схилялася, спочивала, спостерігала.
  • Сало лежало, стояло, сиділо, висіло, свистіло, солилося.
СМІШИНКИ
  • Сич красувався у кросівках.
  • На носі в Оксани сундук.
  • Лисиця Аліса посадила Карабаса Барабаса з літака і пересадили на Барбоса.
  • Сарделька посадила собаку на санчата.
  • Максимові собаки на сосні смоктали соски.
  • Несу на носі ковбасу.
  • У густому лісі пасе пастушок осу.
  • У суботу Барбосу засунули осу в сумку.
  • Вусатий санітар купався в сарафані.
ПИТАЛКИ
(Подано питання з варіантами відповіді. Потрібно прочитати питання й дати повну правильну відповідь.)
  • Костюм у осла або у посла?
  • Саня з вусами або сани з вусами?
  • У солдата на голові каска або кашка?
  • Орлиця в небесах, а лисиця в лісах?
  • Бабуся кусається, а оса посміхається?
  • Коси в оси або в Аліси?
  • В маслянці маслята або масло?
  • Тарас Катю пасе або спасе?
  • Коси у Василя або у Василини?
  • Спортсмен спускався по спуску або по списку?
  • У ніс засунули сумку або ніс засунули в сумку?
  • Дениска подряпав кішку або кішка подряпала Дениску?
  • Христині приснилася сосиска або сосисці приснилася Христина?
З досвіду роботи логопедів: М.Г. Сенько, Т.Г. Сенько, О.В. Чистякова - журнал "Логопед"

Комментариев нет: